אלקטרוניקה לטייסים

בתוכניות הקודמות למדתם לבנות ולהטיס טיסנים באמצעות שלט ומקלט.

בתוכנית הזאת תלמדו איך לבנות שלט ומקלט בעצמכם מחלקי אלקטרוניקה שונים.

שלט בבניה אישית

לפניכם דוגמא לשלט בבניה אישית שמכיל הרבה יותר מארבעת הערוצים שיש בשלט שהשתמשתם בו בתוכניות הקודמות.

16 ערוצים שונים מספיקים לשלוט על כל מנגנון שרק תחלמו עליו: כיוון מצלמה, אורות, גלגלים, מדפים, מעצור אוויר, מצנח וכל מנגנון אחר.

עד עכשיו יכולנו להסתפק בתכנות בסיסי בשפת C אך כאשר אנו נדרשים לבנות מערכת בקרת טיסה אוטונומית אנו נתקלים במורכבות בניה אשר דורשת מאיתנו לעשות סדר ולפרק את המערכת למשימות קטנות אשר לכל אחת מהן יש אחראי.

תכנות מונחה עצמים

חלוקה למשימות

תכנסו למסלול לימוד מואץ של לימוד אלקטרוניקה הכולל את כלל הבסיס למעגלים חשמליים, טרנזיסטורים, מגברים, מחלקי מתח ומספר נושאי פיזיקה שמהווים את הבסיס לתורת החשמל

אלקטרוניקה מואץ

הפיזיקה שבחשמל

לא נוכל לשלוט בטיסן ללא הבנה של חוקי הפיזיקה הפועלים עליו ולא נוכל להבין את חוקי הפיזיקה מבלי להבין את המתמטיקה שמאחוריהם.

נלמד בשיטה חדשנית מהן יחידות מידה בפיזיקה ואיך לשחק איתן באמצעות מתמטיקה

פיזיקה ומתמטיקה

מדעים ריאליים

נושאי הלימוד

להדליק ולהבהב מנורת לד זה קל. בניית מכונת מצבים למערכת בקרת טיסה זאת משימה מורכבת ומאתגרת הרבה יותר.
פיתוח תוכנה הוא הבסיס לשליטה במערכות אלקטרוניות ובכלל במימוש כל אלגוריתם שהו במערכת ממוחשבת.

בעזרת שפת התכנות C נדגים את המבנים הבסיסים של שפות התכנות ונממש את מערכת בקרת הטיסה.

התוכנית הינה תוכנית מואצת לבוגרי התוכניות שלנו ונלמד בה את הבסיס לתורת החשמל ומעגלים חשמליים. נמשיך ללימוד מיקרו בקרים ומגוון רכיבים חשמליים.

בנוסף לחומר הלימוד הבסיסי נלמד גם מעט על משוואות כדי שנשתמש בחוק אוהם בשלמותו ונבין את המשתנים משפיעים אחד על השני.

משוואות בכיתה ה? אנחנו אומרים שאפשר ומוכיחים כי אפשר.

גם מערכת לבקרת טיסה אנחנו נבנה וכל זה לפני כיתה ו'.

הצטרפו אלינו ותהיו חלק מחדשנות פורצת גבולות!

  • פיתוח תוכנה 40%
  • לימוד אלקטרוניקה 40%
  • אווירונאוטיקה 20%
  • חדשנות 100%

מרכיבי המערכת

ערכות הפיתוח

לכל משימה יש את המיקרו-בקר שלה.

נבין את היכולות של ערכות הפיתוח העומדות לרשותינו ונבחר את הערכה המתאימה ביותר לכל משימה.

חיישני גובה

נשתמש בחיישן לחץ כדי לעקוב אחר לחץ האוויר כאשר אנו עולים בגובה ונעזר במהירות הקול כדי למדוד את המרחק שלנו מהקרקע בזמן ההמראה והנחיתה

ג'יירוסקופ דיגיטאלי

האתגר במערכת טיסה אוטונומית היא להבין איפה אנו נמצאים ולאן אנו טסים.

נשתמש בג'ירוסקופ ומד תאוצה כי להבין באיזה מהירות אנו טסים ולאן. כדי שלא נסחף יהיה לנו בנוסף מצפן מגנטי כדי שתמיד נדע איפה הצפון.

האם יש מבחני כניסה לתוכנית?

אין מבחני כניסה, כל אחד יכול להכנס לתוכנית בתנאי שסיים את קורס "מבוא לאווירונאוטיקה".

האם כולם מצליחים להבין את החומר?
  • תוכנית הלימוד מותאמת לבסיס הנלמד בבית הספר
  • אנו עובדים עם קבוצות קטנות – עד 12 תלמידים בכיתה
  • לימוד מובנה על עשייה מעשית ובניית פרוייקטים
  • כלל החומר מלווה גם באתר הקורס במערכת הMoodle

הדבר היחיד שאנו משאירים למשתתפים הוא הרצון.

אילו נושאים נוספים נלמדים?

כחלק מהבנת החומר אנו נדרשים ללמד גם נושאים נבחרים בפיזיקה, מתמטיקה ואפילו מעט כימיה וחומרים.

הנושאים נלמדים כבדרך אגב ואין אנו מדגישים אותם מכיוון שלרוב לתחומים אלו יש "שם רע" שהם נושאים קשים להבנה ומכיוון שהם לא מקוטלגים אצלנו הדעה הקדומה אינה מהווה מכשול.

כן אפשר להבין משוואות בכיתה ה'!
אגב, גרפים כבר לומדים אצלנו בכיתה ב' במסלול מבוא לאלקטרוניקה…

שאלות נפוצות

הורים וילדים אשר נחשפים לראשונה למסלולי התוכניות שלנו חושבים שמדובר בתוכניות למצטיינים בלבד, רצינו להדגיש שהתוכניות שלנו מיועדות לכלל הילדים גם אלו שחושבים שאינם מצטיינים.

אצלנו כולם מסיימים את התוכנית עם אותם ההישיגים ולכן כולם מצטיינים.
סיום התוכנית מעיד על יכולות למידה ועמידה באתגרים אשר באו לידי ביטוי במהלך התוכנית והדבר היחידי הדרוש באמת להשלמת התוכנית הוא הרצון.

אספנו את שלושת השאלות הכי נפוצות שנתקלנו בהן:

אל תתביישו

צרו איתנו קשר ונשמח לספר לכם עוד פרטים על התוכנית.

צרו קשר

מדע וטכנולוגיה בהישג יד – Technology In Reach